Lieknėjimas

lieknejimasJei turite bent truputį papildomo svorio, tikriausiai galvojate apie sulieknėjimo galimybę. Lieknėjimas – nesudėtingas procesas, bet užtrunkantis, jei norite lieknėti sveikai. Verčiau pasirinkite kiek ilgesnį ir sveikatai nežalingą lieknėjimą, negu žalokite save ir alinkite organizmą drastiškomis dietomis.

Taigi, kaip lieknėti sveikai? Pateikiame kelis patarimus, kurių laikydamiesi efektyviai mesite svorį, bet drauge jausitės žvaliai ir puikiai:

  • Į savo dienos racioną būtinai įtraukite kuo daugiau skysčių. Geriausias pasirinkimas – vanduo ir žalioji arbata. Atsisakykite gazuotų, ypač saldžių, gėrimų, pavyzdžiui, limonadų.
  • Vartokite baltymų. Baltymų yra paukštienos krūtinėlėje, kaimiškame sūryje (tik turi būti neriebus), lašišoje ir kt. Pasistenkite, kad kiekvieną kartą valgydami suvartotumėte tam tikrą kiekį neriebių baltymų.
  • Valgykite dažnai, bet po nedaug ir nepersivalgykite. Atrodo, lieknėjimas ir dažnas valgymas nesuderinami? Iš tiesų tai valgydami kelis kartus per dieną, bet dideles porcijas lėtinate medžiagų apykaitą, virškinimo sistemai tenka didesnis krūvis, o jei valgysite, pavyzdžiui, 5–6 kartus per dieną ir po nedaug, sudeginsite daugiau kalorijų, medžiagų apykaita bus greitesnė.
  • Prioritetą teikite neperdirbtam maistui, pasižyminčiam ląstelienos gausumu ir mažu cukraus kiekiu. Natūralus maistas yra minėtieji baltymų šaltiniai, taip pat vaisiai ir daržovės, riešutai, pilno grūdo produktai. Tikriausiai nė nereikia sakyti, kad atsisakytumėte pusfabrikačių ir greitojo maisto.
  • Vartokite sveikuosius riebalus. Riebalai yra sveikieji ir nesveikieji. Sveikieji, pavyzdžiui, alyvuogių aliejus, migdolai, graikiniai riešutai ir kiti produktai, savo sudėtyje turintys omega 3 riebalų rūgščių.
  • Pasistenkite, kad Jūsų dienos meniu riebalai sudarytų ne daugiau kaip 30 proc. Nereikia riebalų visai atsisakyti, bet mažinkite vartojimą tokių produktų kaip sviestas, majonezas ir kt.

Lieknėjimas bus efektyvus ir nežalingas, jeigu laikysitės tam tikrų mitybos taisyklių ir aprūpinsite savo organizmą reikalingais vitaminais bei mineralais.